Na de eclatante 21-3 tegen DeetosSnel, trokken we ons terug in bescheidenheid. Stilzitten deden we zeker niet; onze eerste echte uitwedstrijd tegen Oranje-Wit leverde een 11-8 overwinning op, maar vergeleken met onze eerste wedstrijd moesten we veel moeite doen om het gretig spelende OW over de knie te krijgen. De tweede uitwedstrijd bracht ons in Arnemuiden waar we tegen TOP D1 speelden. Dit team speelt al wat langer in de Dordtse competitie en dat leek voor ons een reden om tegen deze tegenstander op te kijken. We kregen flink wat doelpunten om de oren door ‘zenuwachtig’ en niet scherp te verdedigen. We verzilverden zelf onze kansen in tegenstelling tot de eerste wedstrijden niet, waardoor we met een 7-2 nederlaag en wat leerpunten in de sporttas in Middelburg terugkeerden.

Zaterdag troffen we in HKC opnieuw een onbekende tegenstander. Waar we normaal gesproken proberen de tegenstander achter ons aan te laten lopen, keken we na twee aanvallen tegen een 0-2 achterstand aan. Geduldig zoekend en bewust bezig met de opdrachten kantelden we de stand om in ons voordeel. HKC kon voor de rust de stand nog gelijk trekken: 3-3.

De tweede helft leverde een vergelijkbaar beeld op; voordat de supporters zich goed en wel langs het veld hadden opgesteld prijkte opnieuw een gaatje van twee in ons nadeel op het scorebord: 3-5. We raakten niet in paniek en gingen via de 3-1 en 2-2-situatie door met druk zetten op de tegenstander. Het getrainde spelletje leverde de nodige doelpunten op; we kwamen langszij en sloegen een gaatje: 7-5. Het voorspelbare spelletje van HKC leverde nog een doelpunt op, waardoor de ouders langs de lijn last kregen van zweethandjes en een enkeling zelfs begon te klagen over spontane vergrijzing van de haardos.

Onze zege kwam niet meer in gevaar, waardoor we met 6 uit 4 nog goed meedoen in deze poule. Met de wedstrijden tegen Sporting Delta D2 en DSO nog op de korfbalkalender mikken we op een tweede plaats. We houden u op de hoogte!