Mijn dag begint in alle vroegte bij de wedstrijd TOP C1- Swift C1. Na een 3-6 tussenstand moet C1 een 7-6 nederlaag incasseren na een laat doelpunt van TOP en de spelers nemen met een derde plaats in de eerste klasse afscheid van hun C-periode.Via Facebook krijg ik ondertussen het nieuws binnen dat C3 met een 5-6 winstpartij op KVK het kampioenschap heeft binnengesleept. In het clubhuis aangekomen hoor ik dat ook E2, ondanks een verliespartij, eerste is geworden in de poule. Ik schuif met de zoveelste koffie aan op het warme terras, waar ik via de app van een mede-TC-lid de verrichtingen van C2 volg. Helaas is de eindstand niet waarop gehoopt wordt, maar toch mag C2 zich tot kampioen laten kronen, al moet de eer wel worden gedeeld. Bij thuiskomst staan hun gezichten nog niet in de kampioensstand, maar een bosje bloemen en een heerlijke taart doen wonderen.

Van het clubhuis naar het kunstgrasveld waar S2 door eerdere handhaving in de eerste klasse vrijuit kan spelen tegen kampioen KVS. In de laatste minuten gaan de handen op elkaar voor spelers die afscheid nemen van S2: Noortje, Jouke, Mathijs en Niek. Na de wedstrijd ontvangen zij van hun teamgenoten een aandenken aan hun tijd bij Swift en nemen zij afscheid van coach Richard die na 3,5 jaar Swift een sabbatical heeft ingepland. Namens bestuur en TC mag ik Richard bedanken voor zijn enthousiasme en inzet voor onze club en S2 in het bijzonder.

Ruim een uur later herhaalt een soortgelijk scenario zich. In een spannende slotfase van S1 – Nieuwerkerk 1 wordt in eerste instantie afscheid genomen van Dylan en Gijs en even later komt een einde aan 13 jaar Swift 1 voor Eefje. Na het laatste fluitsignaal dringt het afscheid bij iedereen door en is het even heel stil in de dug-out….

Het team neemt na de wedstrijd langs de lijn afscheid van trainer/coach Ralph en op het terras waar het nog steeds goed toeven is, worden met een lach en een traan herinneringen opgehaald aan de zojuist afgesloten Swiftperiode. Ralph mag ik daar namens bestuur en TC bedanken voor de lange periode waarin hij diverse waardevolle rollen in en voor onze vereniging heeft gespeeld.

Zo liggen feest en afscheid dicht bij elkaar vandaag. Een feest dat terecht mag worden gevierd als beloning voor hard werken o.l.v. de trainers die vele vrijwillige uren in hun teams hebben gestoken, en aan de andere kant gepland afscheid op basis van weloverwogen keuzes in werk, opleiding of sport.

De TC feliciteert de spelers en trainers van E2, C2 en C3 van harte met het behaalde kampioenschap en bedankt de spelers en coaches die afscheid nemen van onze club, ook buitenom S1 en S2. We hopen dat jullie vooral met veel plezier terugkijken aan jullie periode bij Swift en wensen jullie alle goeds voor de toekomst! Wellicht dat onze paden elkaar in de toekomst weer kruisen?!

Pieter Goudappel

Categorieën: OverigTC