Nog vóór de wedstrijd begint zijn er al twee blessures bij Swift E2. Esmee heeft bij het pakken van de bal een noppenschoen op haar pink gekregen en Loïs een bal in haar gezicht. Met ijspak op de hand en tranen in de ogen betreden we het veld. We wensen Top een fijne wedstrijd en geven scheidsrechter Emma – ze valt in voor Rachel – een hand.
We beginnen de wedstrijd goed en geven Top weinig ruimte. Als wij de bal hebben en niet snel genoeg gooien, verdedigt Top met de hand op de bal. Zodoende kunnen wij niet makkelijk de bal rond spelen. Bij de eerste 10 minuten rust staat het 0 – 5. Anne-Sophie komt er in als superspeelster. Ze speelt een super rol en heeft een mooie kans. Na het onderscheppen is het voor ons moeilijk om te schakelen naar een snelle aanval. Maar als het wel lukt en Anne-Sophie een kans ziet, benut ze die met een prachtig schot. Het staat 1 – 8. We gaan de rust in met 1 – 10.
De eerste tien minuten van de tweede helft zit Julius aan de kant en speelt Mylène als “heer”. Loïs heeft een paar mooie kansen maar ze komt helaas niet tot scoren. We staan vaak stil in de wedstrijd en daar maken de spelers van Top dankbaar gebruik van. Ze springen met gemak voor ons en onderscheppen de bal. Zetten vervolgens een flitsende aanval op terwijl wij nog aan het schakelen zijn. En voor dat we het weten is er gescoord in de korf van Top.
Het staat 1 – 15 als we aan de laatste tien minuten van de wedstrijd beginnen. Mylène en Loïs hebben het tempo er niet meer zo inzitten. Misschien denken ze dat ze al onder de douche staan, want ze gaan geanimeerd kletsen – misschien wel over hun talentvolle neven in Zeeuwse Selectie, maar zulk talent komt echt niet aanwaaien, daar moet hard voor gewerkt worden. En dat doen de meesten ook van deze ploeg – zelfs nog als we zo veel achter staan! Esmee werkt keihard en Julius komt soms in actie om de bal te onderscheppen. Harm gooit zo goed mogelijk naar zijn medespelers en Anne-Sophie loopt nog steeds als superspeelster zo veel mogelijk vrij. Als de scheidsrechter affluit staat het 1 – 22…..
De strafworpen gaan er achter elkaar in. We weten dus allemaal heel goed hoe we de korf moeten raken! We feliciteren Top en bedanken de scheids – die in de week van de scheidsrechter extra in het zonnetje wordt gezet met een doos bolussen namens Swift – voor het goede fluiten.
Daarna rollen en dollen we samen wat op het veld in de heerlijke najaarszon en zoeken we samen de douches op. Wat een fijn team! Hoewel we op dit moment in deze poule niet kunnen winnen, worden we elke wedstrijd beter in het samen spelen! Volgende week alweer de laatste veldwedstrijd.

Nicolette

IMG_9400     Scheidsrechter Emma is blij verrast met de attentie.