Tjoba heeft even veel punten als wij en heeft een wedstrijd minder gespeeld. In de uitwedstrijd hebben we nipt verloren en dat willen we deze wedstrijd goed maken.

Het snelle meisje dat vorige keer alles raak schoot, is er niet bij zien we tijdens het inschieten. Maar dat zegt natuurlijk niets over de wedstrijd die komen gaat.

Aram en Isabella beginnen aan de kant. In het veld spelen Jaap, Loïs, Christophe en Mylène goed samen. Loïs maakt het eerste prachtige doelpunt van de wedstrijd. Terwijl wij nog staan te juichen scoort Tjoba 1 – 1. Jaap laat het er niet bij zitten en scoort     2 – 1. Christophe onderschept de bal regelmatig en zo hebben wij veel balbezit. Na 10 minuten is er een welverdiend minuutje rust. Onze scheidsrechter Rob fluit goed en geeft hier en daar – aan beide ploegen aanwijzingen.

Isabella en Aram spelen nu samen met Mylène en Christophe. Er wordt goed afgevangen onder de korf. Mylène maakt een prachtig doelpunt. Ook Aram laat weer zien hoe hij van ver af raak kan schieten. Isabella scoort 5 – 1. Inmiddels speelt Tjoba met 5 spelers. Dat betekent dat er altijd een speler vrij staat. En wij soms dubbel verdedigd worden. Wat het extra moeilijk maakt voor ons om te gooien.

We gaan de rust in met 5 – 2. Na de rust is Jaap weer fanatiek aan het onderscheppen en verdedigen. Als hij zijn schietende tegenstander per ongeluk op de arm “slaat”, krijgen we een strafworp tegen. De strafworp wordt niet benut door Tjoba. Isabella scoort wel weer een prachtig doelpunt. Weer is er een minuutje rust. De laatste tien minuten van de wedstrijd spelen Jaap, Loïs, Mylène en Christophe weer samen. Het samen spelen gaat goed. Als we goed gooien in de handen en goed vangen komt er regelmatig een snelle aanval op gang. Zo kunnen we vrij staan onder de korf en rustig schieten. Jaap scoort nog twee maal. Als de scheidsrechter affluit is het 8 – 3.

We nemen strafworpen en bedanken Tjoba voor de wedstrijd. Super gespeeld jongens en meiden! Volgende week gaan we naar Arnemuiden en spelen we tegen Top F3.

Nicolette