Afgelopen week hadden we onze maandelijkse bestuursvergadering. Er is veel dat onze aandacht vraagt. Een greep uit zaken die besproken zijn:
• Twee maandagavonden hebben verschillende bestuursleden en een commissielid gebeld naar ouders van jonge spelers van Swift. Er is gevraagd wat zij van het vrijwilligersbeleid vinden, wat zij zouden willen en kunnen doen voor Swift. Het leverde over het algemeen fijne gesprekken op en positieve reacties. Er zijn mensen bereid gevonden om iets voor Swift te doen, o.a. op administratief gebied en voor oud papier. Deze belactie was voor het bestuur de eerste keer en hebben we in de vergadering geëvalueerd. Weet dat ook zonder een telefoontje iedereen zich mag aanmelden om iets te doen! We zijn er heel blij mee.
• Een aantal zaterdagochtenden waren er ouders van de jongste teams van Swift uitgenodigd voor ‘koffie en een praatje’ . Op deze manier wilt het bestuur kennismaken met ouders en vertellen waar het bestuur zo al mee bezig is. Ook peilen we wat er leeft onder ouders. We krijgen positieve reacties, de jongste spelers komen met plezier naar de trainingen en wedstrijden, er heerst een goeie sfeer is en er worden naast de sport nog andere leuke activiteiten georganiseerd. Dat horen we graag!
• In de vergadering hebben we met elkaar gesproken en afspraken gemaakt over het rijden met een (deel van een ) team naar uitwedstrijden. Wat verwachten we nou van ouders en spelers die rijden? Soms is het naar Goes, maar het kan ook zo veel verder zijn.
We willen uitkijken voor heel veel regels stellen, echter we willen ook onze verantwoordelijkheid nemen en duidelijk maken wat wij verantwoord vinden. Daarover maakten we de volgende afspraken:
 – ieder die rijdt met een team heeft een inzittende verzekering
 – ieder die rijdt met een team houdt zich aan de regels van de Wegenverkeerswet
 – junioren rijden niet
Dat één na laatste lijkt een open deur, toch kan het snel en zonder kwade bedoelingen mis gaan, denk bijvoorbeeld aan meer kinderen dan er veiligheidsriemen in de auto zijn, mee laten rijden naar een wedstrijd.
We houden bovenstaande als uitgangspunt aan, mocht u hier anders over denken, ik lees het graag in een mail.

Voor ieder die het aangaat: fijne herfstvakantie toegewenst en tot ziens, langs de lijn in De Sprong!!
Namens het bestuur, Anneke D-B

Categorieën: Bestuur