scheidsrechterOm alle wedstrijden in het wedstrijdkorfbal van scheidsrechters te kunnen voorzien heeft elke vereniging een verplichting om scheidsrechters te leveren, de zgn Rompregeling. Daarboven op moet er ook nog een x aantal wedstrijden worden beoordeeld.
Het exacte aantal wordt vastgesteld aan de hand van het aantal ploegen die actief zijn in het wedstrijdkorfbal. Voor elke gespeelde thuiswedstrijd moet er een scheidsrechter worden geleverd die dus elders een wedstrijd fluit. Voldoe je niet aan de verplichting dan krijg je een boete en/of wedstrijdpunten in mindering in het volgende seizoen (te beginnen vanaf het 2e team)

Voor Swift spelen Senioren 1, 2, 3, 4 , A1 en C1 wedstrijdkorfbal, in totaal 39 wedstrijden (daarbovenop nog 9 beoordelingen). Met 14 speelrondes komt dat dus neer op bijna 3 wedstrijden per speelronde.

Onze KNKV scheidsrechters zijn dus heel belangrijk , maar hun inzet voor de vereniging gebeurd vaak buiten het zicht van de vereniging. Voor Swift zijn momenteel actief als scheidsrechters :

• Dennis Plantinga samen met Douwe Oostinga als assistent-scheidsrechter
  • Thijs Soeting

Dit weekend worden (zijn) de volgende wedstrijden door onze scheidsrechters geleid:

28/11 Tjoba 3 – Fortis 3 – Thijs Soeting

28/11  TOP/Quoratio 3 – KVS/Maritiem 2 – Dennis Plantinga & Douwe Oostinga

Heren succes cq bedankt !

Categorieën: TC